maanantai 5. joulukuuta 2011

Takaa-ajounia

Miten voikin unimaailma joskus hankaloittaa valvemaailmaa. Viime yönä näin kahteen otteeseen painajaisia, molemmissa oli takaa-ajoteema. Ensimmäistä en muista kunnolla, mutta herätessäni nousin hetkeksi kunnolla ylös, että taatusti saan ikävät unikuvat pois mielestä. Kuitenkin nukahdettuani päädyin taas takaa-ajettavaksi. Tässä toisessa unessa minua ajoi takaa tämä norjalainen joukkosurmaaja Breivik. Pääsin pakoon jonkin amerikkalaisen eläkeläispariskunnan asuntoon, olin olevinani ulkomailla, vaikka asunto vaikutti ihan tavalliselta suomalaiselta rivitalokämpältä.

Jostakin ihmeen syystä unessa minun piti lähteä kiertämään asunnon etuovelta takaovelle - ulkokautta, ja Breivik oli kohta taas kannoillani. Jotenkin kuitenkin tiesin, että tulen pelastumaan. Pääsin juuri ja juuri sisälle takaovesta. Unessa vilahteli monia tuttuja ja tuntemattomia kasvoja.

Herättyäni olin aivan lamaannuksissa eikä yhtään tuntunut levänneeltä. Piti herätä aikaisin siivoamaan itsenäisyyspäiväksi, mutta nukuin yhden tunnin ekstraa. Se uni oli onneksi levollista. Tulipa sitten siivottuakin ja tehtyä kaikki muukin mitä tänä päivänä pitäisi. Vielä huomisen ruuat pitäisi hakea ja sitten olen jo valmis (toivottavasti) rentoon itsenäisyyspäivään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti